گسترش کاشت محصولات استراتژیک در شرکت کشت و صنعت مغان

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ۱۰:۳۳:۰۵


به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل ، اسدالله محسن زاده ، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت : به منظور تامین بخشی از نیاز غذایی کشور امسال در خصوص کاشت محصولات استراتژیک گام‌های مهمی در شرکت برداشته شده و به همین منظور عملیات اماده‌سازی و کشت محصولات پاییزه با رعایت اصول علمی و فنی در حال اجراست , او افزود : برای سال زراعی جاری 1500 هکتار از اراضی به کشت دانه روغنی کلزا و چهار هزار هکتار نیز به کاشت گندم اختصاص می‌یابد که تاکنون بیش از 450 هکتار محصول کلزا و 150 هکتار گندم کشت شده است , محسن زاده تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی ها را در شرکت کشت و صنعت مغان امری ضروری دانست و گفت : بر اساس تفاهمنامه همکاری با مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل مزرعه ازمایشی مقایسه ارقام ( p.

v,s) ایجاد شده است که در این مزرعه 15 رقم جدید کلزا و هفت رقم چغندر قند پاییزه کشت شده و توسط کارشناسان مربوطه کار تحقیقاتی به منظور شناسایی ارقام پرمحصول و سازگار با اب و هوای منطقه در حال انجام می‌باشد , مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود : برداشت چغندر قند پاییزه در موعد زمانی مشخص به سرعت در حال انجام است و تا این لحظه بیش از 18 هزار تن از این محصول برداشت شده و تا دهم مرداد به اتمام خواهد رسید .

او اظهارکرد : در سال تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی ها با هدف کاهش وابستگی به واردات شکر و تامین نیازهای داخلی و همچنین به منظور بهره برداری هر چه بهتر از امکانات اب ، زمین و بهبود معیشت کشاورزان چغندرکار منطقه بخشی از اراضی شرکت بصورت مشارکتی در اختیار چغندرکاران منطقه قرار داده شده و بر این اساس بذور منوژرم مورد نیاز نیز تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است , محسن زاده تصریح کرد : امسال بیش از 1600 هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به کشت محصول چغندرقند بهاره اختصاص یافته است و تلاش بر این است از سال‌های اینده کشت این محصول افزایش یابد , انتهای پیام / ع عضویت در کانال تلگرام خبربان منبع : باشگاه خبرنگاران کلیدواژه : کشت محصولات استراتژیک کشت و صنعت مغان کشت دانه روغنی کلزا شرکت کشت و صنعت درخواست حذف خبر : « خبربان » یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به طور اتوماتیک از وبسایت www.

yjc,ir دریافت کرده است ، لذا منبع این خبر ، وبسایت « باشگاه خبرنگاران » بوده و سایت « خبربان » مسئولیتی در قبال محتوای ان ندارد , چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید ، کد 33349683 را به همراه موضوع به شماره 100010022100 پیامک فرمایید .

لطفا در صورتی که در مورد این خبر ، نظر یا سئوالی دارید ، با منبع خبر ( اینجا ) ارتباط برقرار نمایید , با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت « خبربان » مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی ، صوتی و تصویر است ، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر ، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است , جدول قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه 18 مهر 1400 یارانه نقدی مهر کی واریز می‌شود ؟ | حذف یارانه معیشتی در دولت رییسی وضعیت سبد سهام عدالت در 18 مهر زمان اغاز کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها مشخص شد / اغاز اموزش حضوری کارشناسی‌ها از 15 ابان از کجا بفهمیم ریه هایمان درگیر کرونا شده است ؟ خبر بعدی : نبوی : خزاعی باید به سینما نگاه استراتژیک داشته باشد / سینما همسایه دیوار به دیوار امنیت و منافع ملی هر کشوری است اکبر نبوی منتقد و نویسنده سینما می‌گوید که کار مهم ریاست جدید سازمان سینمایی ان است که ضمن انکه با سلایق گوناگون سینماگران تعامل سازنده کند ، برای سینما طراحی استراتژیک داشته و میان نخبگان و بدنه سینما ارتباط و همفکری ایجاد کند .

- اخبار فرهنگی - به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، روی کار امدن مدیر جدید سازمان سینمایی در دولت سیزدهم با شعار مردمی و انقلابی ، طبیعتا انتظارات و توقعات خاص خود را می‌طلبد , یکی از اصلی‌ترین مطالبات انقلاب اسلامی از سینما ، نگاه ملی و راهبردی به ان است , موضوعات و رویکردهایی که سینماهای موفق جهان در دنیا ان را دارند و البته سینمای ما بعد از انقلاب تا چند صباحی چنین رویکردی را تا حدودی داشت اما رفته رفته این زاویه دید کمرنگ و کمرنگ تر شده است .

بنابراین بنظر می‌رسد که " محمد خزاعی " به عنوان سکاندار جدید سازمان سینمایی ، باید برنامه ریزی و اقدامات مهم و جامعی را برای تحول و تغییر سینمای ایران انجام دهد , در ادامه گفت وگوی ما با " اکبر نبوی " منتقد و کارشناس با سابقه سینمای ایران را می‌خوانید , نبوی در این گفت وگو اصلی‌ترین مشکلات و در عین حال مهم‌ترین اقداماتی که خزاعی باید در جایگاه جدید خود برای ارتقا و تحول سینمای کشور برای رسیدن به جایگاه ایده ال و طراز خود انجام دهد را مبتنی بر دانش و تحلیل خود بیان کرده است .

خزاعی با کوهی از مشکلات در سینما روبرو است * اقای نبوی با انتصاب اقای محمد خزاعی به عنوان ریاست سازمان سینمایی کشور ، بنظر می‌رسد شاهد رویکرد انقلابی به سینمای کشور باشیم , بنظر شما مدیریت انقلابی در حوزه سینمای ایران و بطور مشخص اقای خزاعی چه رویکردی را در اساس و اصل خود باید در نظر داشته باشد ؟ سینمای ایران در کنار درخشش‌ها ، فرازها و افتخاراتش ، مجموعه ای از مشکلات انباشته دارد که در طی سالیان متمادی جمع شده است و بدلایل متعدد نه تنها رفع نشده است بلکه به گونه ای به بار انها هم اضافه شده است , شاید یکی از دلایل اصلی ان این باشد که 13 وزیر فرهنگ و ارشاد ما در طی چند دهه گذشته ، یعنی از سال 1360 که وزارت ارشاد با ادغام دو وزارت فرهنگ و هنر و وزارت جهان گردی تشکیل شد ، تا به امروز ، با وجود اینکه همه انها انسان‌های محترمی بوده و هستند ، اما مناسب وزارت ارشاد نبودند .

خب ، همین نکته یک اسیب بزرگ برای وزارت ارشاد بوده است که تاثیرات خود را در موضوع بسیار مهم و راهبردی مانند سینما هم نشان می‌دهد , وقتی که یک وزیر دلمشغولی‌های شخصی یا شاکله اصلی او اساسا فرهنگ و هنر نباشد ، این موضوع در نوع مدیریت او و به تبع در انتخاب همکاران و مدیرانش نیز اثرگذار خواهد بود , این نکته اول من است که در حیطه کلان وزارت ارشاد مطرح است که به حوزه سینما هم ارتباط دارد و اسیب می‌زند و متاسفانه زده است .

البته محمد خزاعی یک سینماگر است و بنظرم این انتخاب توسط وزیر جدید فرهنگ یک قدم منطقی بود نسبت به اینکه یک مدیر غیر مرتبط با سینما برای سازمان سینمایی انتخاب شود , اما اقای خزاعی هم در نهایت با همان مشکلات بر زمین مانده رو برو است ، گمان می‌کنم مهم‌ترین کاری که باید ایشان انجام دهد و در سال‌های قبل انجام نشده است این است که باید برای سینما یک طراحی استراتژیک داشته باشد که بتواند در برنامه ریزی و حوزه اجرا قابلیت داشته باشد , سینما همسایه دیوار به دیوار امنیت هر کشوری است * لطفا توضیح دهید که منظورتان از نگاه استراتژیک به سینما چیست ؟ علت این سوال ان است که در سال‌های گذشته روی این موضوع صحبت بسیار شده است و همین مطالب بعضا بخاطر عدم شفافیت منجر به نارسایی در انتقال مفهوم شده است .

بله موافقم ؛ ببینید ، سینما به اعتبار اینکه رسانه است و از مولفه خطیری به نام " پیام " و " اثرگذاری " بسیار بالایی بر افکارعمومی برخوردار است ، همسایه دیوار به دیوار امنیت ملی هر کشوری است , وقتی که از امنیت ملی سخن می‌گوییم ، در حقیقت نگاه و رویکردمان به یکی از بنیادی‌ترین مقوم‌های برپایی و برقراری مفهومی بنام کشور / ملت است , با چنین نگاهی ، سینما به همراه رادیو و تلویزیون ، مهم‌ترین قدرت بازدارندگی فرهنگی و اجتماعی و حفاظت از برج و باروی فرهنگ ملی است و طبیعی است که برای حفظ و تحکیم این مولفه بنیادین ، به اندازه هوایی که تنفس می‌کنیم ، باید ارزش و اعتبار قائل باشیم و ان را در زمره مهم‌ترین بخش‌های سیاست‌گذاری ، برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات معنوی و مادی ببینیم و ادراک کنیم .

همانطور که تاریخ سینما و فیلم‌های فراوانی که به عنوان مثال در زمینه‌های سیاسی مانند دوران جنگ جهانی و جنگ سرد یا حتی در زمینه‌های خانوادگی و اجتماعی و مفهومی ساخته شده است گواه ان است , اما همه حرفم این نیست بلکه از طرفی سینما را هم نهاد بسیار مهم اجتماعی می‌دانم ؛ بنابراین ، منطقا و عقلا دیگر نمی‌توانیم و نباید به سینما باری به هرجهت و ساده انگارانه نگاه کرده و ان را مدیریت کنیم , وقتی که از امنیت ملی سخن می‌گوییم ، نگاه و رویکردمان به یکی از بنیادی‌ترین مقوم‌های برپا بودن و برقرار ماندن کشور / ملت است .

با چنین نگاهی ، سینما به همراه رادیو و تلویزیون ، مهم‌ترین قدرت بازدارندگی فرهنگی و اجتماعی و حفاظت از برج و باروی فرهنگ ملی ست سینما بسیار اهمیت دارد اما نه صرفا از این جهت که مردم به سینما می‌روند و فیلم تماشا می‌کنند که البته ان هم در جایگاه خودش مهم است ، بلکه از زوایای دیگری هم اهمیت دارد به ویژه برای کشوری مانند ایران که دارای حوزه تمدنی چند هزار ساله است که در چشم‌انداز بلندمدت قصد دارد تمدن ایرانی - اسلامی را بنا کند , برای همین در چنین شرایطی و جامعه ای با چنین پیشینه ، باید نحوه مدیریت سینما به گونه ای دیگر هم تعریف شود و همه اجزای حاکمیت و نه تنها وزارت ارشاد ، بلکه نهادهای صاحب نفود و قدرت در کشور چه قدرت مذهبی ، سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و ,.

, همه باید به سینما از این منظر نگاه کنند و مرتبه و جایگاه و اقعی سینما را به رسمیت بشناسند , ارتباط میان نخبگان و سینما باید دو طرفه و پویا باشد * فکر می‌کنید در تمام سال‌های گذشته نظام جمهوری اسلامی ایران چقدر به این زوایه بها داده شده و مورد توجه بوده است ؟ دقیقا نظرم همین است که عدم توجه به این رویکرد ، باعث شده است که سینما هرچه که می‌خواهد بگوید از خودش می‌گوید و از پیرامون خود دریافتی ندارد .

یعنی بجای انکه در ارتباط و هم نفسی با دیگر حوزه‌های علمی و فرهنگی و همینطور نخبگان مانند دانشگاه و اساتید ، صاحب نظران حوزه‌های سیاسی ، اجتماعی و ,,.

بتواند داد و ستد داشته باشد ، هرچه که دارد از بدنه و جریان ثابت و حاکم بر خودش جوشیده است , * یعنی معتقدید که سینما باید با این حوزه‌ها ارتباط برقرار می‌کرده است و نکرده ؟ سینما باید با این حوزه‌ها ارتباط داشته باشد اما عدم این ارتباط تنها بر گردن سینما نبوده است بلکه همان بخش‌های مختلف کشور هم باید با سینما ارتباط داشته باشند ؛ به تعبیر بهتر و رایج باید این ارتباط دو طرفه باشد , خصوصا انکه حوزه‌های مورد اشاره از سینما مطالبه و درخواست هم دارند اما نمی‌گویند خودشان چه به سینما داده‌اند .

چرا به سینما چیزی اضافه نمی‌کنند ؟ چون ان را امر تفننی نگاه می‌کنند , به عنوان مثال حوزه‌های علمیه از سینما پرسش‌گری می‌کنند , البته اشکالی ندارد چون سینما هم باید پاسخ گوی پرسش‌ها و مسائل صاحب نظران باشد .

اما خب انها به سینما چه داده‌اند ؟ چقدر جامعه شناسان ، اساتید علم و فرهنگ ، اقتصاددانان و حتی متولیان حوزه ورزش و جوانان با سینما و سینماگران نشست و برخواست داشته‌اند ؟ از طرفی سینماگران هم نباید صرفا خودبسنده باشند و سراغ دیگر طبقات نروند , هر دو باید برای تعالی کشور از دریچه و مسیر پدیده بسیار مهم و اثرگذار و مطرحی چون سینما و فیلم تلاش کنند , نخبگان و حوزه‌های گوناگون کشور باید از سینما مطالباتی داشته باشند اما خود نیز باید برای سینما اورده هایی داشته باشند اگر می‌گوییم که ما کشوری هستیم با تمدن دراز مدت که قرار است تمدن ایرانی - اسلامی را بازسازی کنیم ، باید سینما را یک پیشران و به تعبیر رهبر انقلاب کلید پیشرفت کشور بدانیم .

باید سینما در ذهن همه جایگاه بالا پیدا کند اما پیدا نکرده است , برای همین است که می‌گویم سینما به عنوان یک نهاد راهبردی و اجتماعی ، هنوز جایگاه درست خودش را در نزد تصمیم گیران و تصمیم سازان مملکت پیدا نکرده است و حتی اسفناک تر از این باید بگویم که سینما در نزد خود خانواده هم این جایگاه را پیدا نکرده است , حالا اگر این موضوع مهم را با نظر به مدیریت سازمان سینمایی بخواهیم بیان کنیم باید بگویم که کار مهمی که مدیران سینمایی کشور باید در طی دوره مدیریتی خود می‌کردند و نکردند و حالا اقای خزاعی باید ان را انجام دهد دقیقا همین است .

یعنی این که این نگاه یعنی ارتباط و تبیین اهمیت سینما ، برای اقشار و طیف‌های مختلف کشور از جمله خود هنرمندان ادراک و فهم شود , اگر او بتواند این مولفه بنیادین را در رابطه با اصل سینما برای اقشار عمومی و خواص جا بیاندازد کار بزرگی انجام داده است و منطقا تغییر نگاه از تکنیک به استراتژی ، محصول خودش را در تولیدات نشان خواهد داد , همین ادوار گذشته را نگاه کنید ، تنها یکبار ان هم برای حل مشکلات بیمه میان سینماگران و وزیر کار قبلی دیدار صورت گرفته است اما غیر از ان هیچ نشست و جلسه ای میان وزاری اصلی و سینماگران شکل نگرفته است .

به عنوان مثال یکی از مسائل مهمی که باید به ان توجه کرد امنیت اجتماعی است و بدون شک مهم‌ترین وزارت خانه ای که با این موضوع ارتباط دارد ، وزارت کشور است , بپرسیم که چقدر در این سال‌ها وزاری کشور با سینماگران هم‌نشینی و هم نفسی داشته‌اند ؟ چقدر خانواده سینما را شراکت داده‌اند در فهمشان از جامعه و چقدر از فهم سینما برای درک جامعه و انواع معضلات جامعه استفاده می‌کنند ؟ این به معنای جلسات فرمایشی نیست بلکه به معنای ارتباط تعریف شده و ساختار روشن و بین است , ایا وزارت خارجه ما سینما را می‌شناسد و می‌تواند به ساخت سینمای استراتژیک کمک کند ؟ * باتوجه به موضوع ارتباط میان حوزه‌های مختلف کشور با سینما ، مثال سینمای هالیود به ذهنم رسید که چقدر در حوزه امنیت ملی و سیاست خارجه فعال است .

بله ، طبیعی است چون هالیود با سیاست خارجی امریکا در ارتباط است , اما وزاری خارجه ما معلوم نیست که چقدر سینما را می‌شناسند و اهمیت راهبردی ان را عمیقا درک می‌کنند ؟ علت ان است که در امریکا هالیود در راستای امنیت و منافع ملی کشور تجربه شده است , در حالی که اکثر مسئولین ما سینما را طفیلی می‌دانند تنها کسی که سینما را امر جدی می‌داند رهبری است .

ایشان مطالباتی دارند که به علت عدم هم افزایی روی زمین مانده است و برای همین مدام این مطالبات را تکرار می‌کنند , در امریکا هالیود در راستای امنیت و منافع ملی کشور تجربه شده است , در حالی که اکثر مسئولین ما سینما را طفیلی می‌دانند .

تنها کسی که سینما را امر جدی می‌داند رهبری است , اگر اقای خزاعی از این منظر به سینما نگاه کند ، منطقا سیاست‌گذاری های او تغییر خواهد کرد و برای سینما استراتژی تعریف خواهد کرد , چیزی که سینمای ایران در 40 سال گذشته نداشته است .

البته نه تنها سینما بلکه معتقدم که کشورمان استراتژی فرهنگی ندارد ؛ البته اهداف و چشم اندازهای خوبی در حوزه فرهنگ و هنر دارد اما استراتژی فرهنگی ندارد , حال اگر خزاعی این نگاه را داشته باشد و برای سینمای کشور ارزش راهبردی قائل باشد ، می‌توان این امید را داشت که در سینمای کشور ریل‌گذاری جدید که معطوف به منافع ملی ست ، رخ دهد , اما اگر غیر از این باشد ، ایشان هم مانند دیگر مدیران سینمایی کشور کارهایی می‌کند و زحماتی خواهد کشید اما در نهایت انچه در جوی می‌رود اب است .

البته انجام این کارها شاید امروز پایه هایی را بنا نهد و میوه‌های ان در سال‌های بعد رویش کند ، اما این هیچ اشکالی ندارد شاید امروز بذری کاشته شود و مردم فردا ثمره ان را ببرند , باید هویت تاریخی و فرهنگی ایران اسلامی را در سینما بازتولید کنیم * ممنونم نکته ای خوب و تازه ای را درباره سینمای کشور بیان کردید , اما این اشاره ای که درباره پیشرانی سینما در خصوص تمدن ایرانی و اسلامی ما کردید ، بنظر من رسید که گویا برای این منظور ، باید صرفا فیلم‌های ژانر تاریخی بسازیم .

اینکه می‌گویم باید سینما بتواند برای تمدن‌سازی پیشران باشد صرفا به معنای ساخت و تولید فیلم‌های تاریخی نیست اگرچه این ژانر یکی از مهم‌ترین گونه‌های سینمایی است و متاسفانه ما فاقد ان هستیم , این مجال فرصت مناسبی نیست وگرنه درباره فقر ژانر به عنوان یکی از اسیب هایی که سینمای ما از ان ضربه خورده است صحبت می‌کردم , اما منظورم در این گفت وگو از موضوع توجه سینما به تمدن و پیشینه و هویت فرهنگی و تاریخی کشور / ملت ایران این است که بتواند این هویت تاریخی / فرهنگی را متناسب با زمان بازتولید کرده و در ژانرهای گوناگون سینمایی روایت کند .

خزاعی باید با تمام نگاه‌ها و سلایق درون سینما مراوده سازنده کند * خزاعی در حال حاضر نماینده جریان انقلابی در سینما است ؛ یکی از مشکلاتی که این جریان عموما در سینما با ان روبرو بوده است ، حضور خوانش‌ها و قرائت‌های غیر انقلابی از سینما است که اشکال مختلفی در سینما دارند , بنظر شما او چه برنامه و چه نوع تعاملی با انها باید داشته باشد ؟ درون خانواده سینما چند واقعیت وجود دارد , یک واقعیت عبارت است از گروهی از فیلمسازان محترم کشور که دوست دارند فیلم شاخص ، ابرومند با کیفیت چه از نظر فرم ، محتوا بسازند .

گروهی هم هستند فیلم‌های موسوم به هنری می‌سازند که البته من این عنوان را چندان قبول ندارم و بنظرم بهتر ان است که نام ان را سینمای مخاطب خاص بگذاریم , گروه دیگری هم هستند که دوست دارند فیلم سرگرم کننده ابرومند بسازند , در نهایت گروهی هم هستند که انچه که می‌سازند دست ابتذال را از پشت بسته است .

بنظرم واژه ابتذال کلمه محترمی است در مقابل انها , این‌ها ، همه واقعیتی در سینمای کشور هستند که قابل حذف نیستند , چگونه می‌توان انها را مدیریت کرد ؟ در همان اقدام پیوسته و متناسب با برنامه ریزی .

یعنی نباید تنها به فکر جریان انقلاب در سینما بود بلکه باید با تعامل سازنده ، پیشرو و هم افزا و راه اندازی کریدورهای فرهنگی / معرفتی ، همه‌ی جریان‌های موجود سینمایی را ارتقا داد و انها را با منافع ملی کشور هم سو کرد , سینما را نمی‌توان مانند دهه 60 مدیریت کرد * اگر نکته ای در پایان دارید بفرمایید , نکته پایانی که می‌خواهم بیان کنم این است که ساختار تشکیلاتی سازمان سینما و بدنه ان دیگر با دهه 1360 فرق دارد و نمی‌توان مانند ان دوران ، سینما را مدیریت کرد .

جامعه و شرایط امروز ان کاملا تغییر کرده است و باید سازوکارها با شرایط جدید بازتعریف شود , این سخن به معنای عدم اعمال مدیریت کلان فرهنگی نیست ؛ اما امروز اتفاقات بزرگی در حوزه رسانه‌های اجتماعی و جامعه افتاده است , اگر ما جامعه روز را نشناسیم باز هم سینما را مانند دهه‌های قبل مدیریت خواهیم کرد و چیزی جز اسیب و ضرر نصیبمان نخواهد شد کما اینکه همین اتفاق هم افتاده است .

نهادهای وابسته به سازمان سینمایی باید بازتعریف شوند از انجمن سینمای جوان گرفته تا فارابی و ,,.

این مطلب را هم بنظر نباید فراموش کرد که دانشگاه‌های هنری و سینمایی ما معلوم نیست که چه اورده ای برای سینمای کشور دارند ؟ اصلا چقدر انها با سینما ارتباط دارند و چقدر با سینما داد و ستد می‌کنند ؟ اقای خزاعی باید به این موضوع توجه کند و خواهشم این است که این توجه صرفا در حد امضای تفاهم نامه سینمایی خلاصه و محدود نشود , البته درست است که امکان دارد تا شکل کار این چنین اقتضا کند ، اما باید یک کار ریشه ای دامنه دار و پیوسته صورت بگیرد , احمدزاده : مخاطب نوجوان قهرمان‌های افسانه بناسان را فراموش نمی‌کند / پرویز پرستویی تلفنی حاضر شدکارگردان لیپار : سینما به سیستان بدهکار است / تلاش برای ساخت تصویر خوب از سیستان " کیلین مورفی " نقش پدر بمب اتم را در " اوپنهایمر " نولان بازی می‌کند انتهای پیام /.
اردبیل کشور ایران کرونا لیپار سیستان باشگاه خبرنگاران جوان شرکت کشت و صنعت مغان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان باشگاه خبرنگاران کلیدواژه شرکت کشت و صنعت ایران خودرو دولت رییسی دولت سیزدهم سازمان سینمایی حوزه سینمای ایران ایران وزارت ارشاد وزارت فرهنگ و هنر وزارت جهان گردی ایرانی اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران وزارت خانه وزارت کشور وزارت خارجه ما سینما سینمای هالیود امریکا امریکا هالیود ایران اسلامی ایرانی سازمان سینما انجمن سینمای جوان اسدالله محسن زاده محسن زاده نبوی خزاعی اکبر نبوی محمد خزاعی اقای نبوی اقای محمد خزاعی اقای خزاعی رهبر انقلاب هالیود رهبری احمدزاده پرویز پرستویی کیلین مورفی اوپنهایمر نولان مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم مدیر جدید سازمان سینمایی ریاست سازمان سینمایی کشور وزیر فرهنگ و ارشاد وزیر جدید فرهنگ انقلاب اسلامی انقلاب